Denna blogg handlar om Ebba, en 11-årig flicka som våren 2010 diagnostiserades med leukemi.

Här kan du läsa om hennes resa genom behandlingar, "ups and downs" och alla upplevelser, äventyr och utmaningar som hon kommer få uppleva på sin väg mot en friskförklaring. För frisk ska hon bli!

Jag som skapat denna blogg är kollega med Ebbas mamma och jag känner djupt för både Ebba (och alla andra barn som drabbats av olika former av cancer). Jag har sedan tidigare en insamling till förmån för Barncancerfonden. Denna är nu tillägnad Ebba. Detta är mitt sätt att stötta Ebba och hennes familj i deras vardag.

Numera är det Ebbas mamma som skriver här och berättar om Ebbas vardag.

Vem är tjejen Ebba, då?


Ebba är en levnadsglad och viljestark tjej, det kan människor i hennes omgivning intyga. Det var hon redan innan hon blev sjuk kan tilläggas.

Hon älskar att simma och innan hon blev sjuk gick hon i crawlskola och spelade fotboll i Hittarps IK. Hon är också en tjej som vill att saker och ting ska vara rättvist.


tisdag 7 september 2010

23 mars 2010

Igår fick jag veta att en av mina allra närmaste kollegors dotter diagnostiserats med leukemi. Hon blev direkt inlagd på sjukhus för behandling. Om 2½ år vet man om den lyckats...
Ebba är en härlig 9-åring - som jag själv faktiskt träffade för bara ett par veckor sedan då hon var med sin mamma på jobbet. Det känns fruktansvärt obehagligt att veta att hon var inne på mitt kontor och pratade med mig och tittade på bilder på mina barn - med sjukdomen aktiv i kroppen och det syntes INTE ETT SMACK på henne!

Snacka om att vi alla lever i ovisshet......!!

Nu ska vi alla tillsammans hålla tummarna, be till högre makter om vi så vill och sända all positiv energi vi har till henne (och alla andra sjuka barn naturligtvis) så att hon svarar på behandlingen och att hon snabbt får komma hem till sin lillebror och sina skolkompisar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar