Denna blogg handlar om Ebba, en 11-årig flicka som våren 2010 diagnostiserades med leukemi.

Här kan du läsa om hennes resa genom behandlingar, "ups and downs" och alla upplevelser, äventyr och utmaningar som hon kommer få uppleva på sin väg mot en friskförklaring. För frisk ska hon bli!

Jag som skapat denna blogg är kollega med Ebbas mamma och jag känner djupt för både Ebba (och alla andra barn som drabbats av olika former av cancer). Jag har sedan tidigare en insamling till förmån för Barncancerfonden. Denna är nu tillägnad Ebba. Detta är mitt sätt att stötta Ebba och hennes familj i deras vardag.

Numera är det Ebbas mamma som skriver här och berättar om Ebbas vardag.

Vem är tjejen Ebba, då?


Ebba är en levnadsglad och viljestark tjej, det kan människor i hennes omgivning intyga. Det var hon redan innan hon blev sjuk kan tilläggas.

Hon älskar att simma och innan hon blev sjuk gick hon i crawlskola och spelade fotboll i Hittarps IK. Hon är också en tjej som vill att saker och ting ska vara rättvist.


lördag 23 oktober 2010

Ebba innan sjukdom och behandling?


Ebba har mått hyffsat denna vecka, lite illamående om morgnarna (hela förmiddagen i torsdags) och förkylningen hänger i fortfarande. Hon är så torr kring mun/näsa nu att det enda som hjälper är att smörja in med fett läppsyl (Eucerin - det bästa läppsylet som finns).

Fick ett mail från en kollega häromdagen. Det slog mig att många av er som läser bloggen kanske aldrig har sett hur Ebba såg ut innan hon blev sjuk och innan behandlingarna.

Har rotat djupt i bildarkiven och tagit fram några bilder på henne från de två senaste åren.

Julafton 2008 hemma hos min underbara lillasyster Mikaela med familj. Lillebror och Ebba kramar tomten!


Sommaren 2009 Ebba med familj och vänner på Öland.


Sommaren 2009 Ebba på Liseberg och kör bil (utan körkort :))

2 kommentarer:

  1. Martina Vallin26 oktober, 2010

    Hej! Ni känner inte mig men kom in på er sida via barncancerfondens insamligssida. Ville bara skicka en styrkekram till er, kämpa på! Vilken tuff och fin tjej du verkar vara Ebba! Min son Jonathan har också två favoritkaniner! /Martina

    SvaraRadera
  2. Ebbas mamma Malin28 oktober, 2010

    Vi tackar för alla styrkekramar!

    Ps. Ser ni på fotot i inlägget gjort idag den 28:e så har hon med kaninerna hos sovdoktorn! Ds.

    SvaraRadera