Denna blogg handlar om Ebba, en 11-årig flicka som våren 2010 diagnostiserades med leukemi.

Här kan du läsa om hennes resa genom behandlingar, "ups and downs" och alla upplevelser, äventyr och utmaningar som hon kommer få uppleva på sin väg mot en friskförklaring. För frisk ska hon bli!

Jag som skapat denna blogg är kollega med Ebbas mamma och jag känner djupt för både Ebba (och alla andra barn som drabbats av olika former av cancer). Jag har sedan tidigare en insamling till förmån för Barncancerfonden. Denna är nu tillägnad Ebba. Detta är mitt sätt att stötta Ebba och hennes familj i deras vardag.

Numera är det Ebbas mamma som skriver här och berättar om Ebbas vardag.

Vem är tjejen Ebba, då?


Ebba är en levnadsglad och viljestark tjej, det kan människor i hennes omgivning intyga. Det var hon redan innan hon blev sjuk kan tilläggas.

Hon älskar att simma och innan hon blev sjuk gick hon i crawlskola och spelade fotboll i Hittarps IK. Hon är också en tjej som vill att saker och ting ska vara rättvist.


fredag 19 juli 2013

Farväl

Det var ett tag sedan jag skrev. Känner att livet går vidare om än med lite mer oro, tankar och läkarbesök av olika de slag än innan hon blev sjuk men ändå, långt mycket mer vardag än vi har haft de senaste åren.

Tycker att det är dags att säga farväl till er och denna blogg. Den har fyllt sin funktion nu tycker jag.

Ebba mår bra idag och vi får väl se om hon blir läkare som är en av hennes tänkbara yrken i framtiden säger hon. Hon har huvudet till det i alla fall.

Tack alla läsare som följt oss genom denna tuffa period i vårt liv.

Lev väl, må väl.

//Ebbas mamma Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar